I love to read…

Hallo,

Lezen was altijd al een grote hobby van mij, al zolang ik me kan herrineren hou ik van lezen. Ik heb dan ook al heel wat boeken versleten. Dat is ook het eerste wat ik deed toen ik me ging verdiepen in de Islam, lezen!

Nadat ik mijn eerste boek had aangeschaft en gelezen groeide mijn interesse en volgden er al heel snel meer. Inmiddels is mijn collectie (waar ik heeeeeel trots op ben) flink gegroeid en bestaat deze uit meer dan 100 boeken. Ook kinderboeken zitten ertussen zoals, de regenboog en kleine moslim! Van die boeken leer je namelijk als “nieuwe” moslima heel erg veel.

Ik heb ze nog niet allemaal gelezen, maar In Sha Allah lees ik ze allemaal. Gemiddeld ben ik ongeveer per boek een maand bezig, en dat is niet omdat ik langzaam lees, of weinig tijd heb om te lezen, maar omdat ik aantekeningen maak van elk boek om zo beter te kunnen onthouden wat voor mij belangrijk is.

Op dit moment lees ik; De Dag Der Opstanding, door; Dr. Omar Soelaiman Al-Asjqar.



Alles is namelijk nieuw, en er is zoveel te leren. Het is een proces waar je denk ik een leven lang me bezig bent. Studeren over de Islam houdt nooit op, en ik kan er geen genoeg van krijgen!! Elke keer weer wanneer ik safari open kom ik op een site uit met boeken over de islam….I just love it!

Wel heb ik nu met mezelf afgesproken (hoe moeilijk ik ook de verleiding kan weerstaan) om voorlopig geen boeken meer te kopen totdat ik er een aantal gelezen heb. In Sha Allah ga ik dat volhouden haha.

Hoeveel boeken hebben jullie? En hoe hebben jullie de basiskennis geleerd enz?

XOXO

 

Plaats een reactie